Nawigacja
Okiem oszołomów, demagogów i internetowych trolli [I/2016]

Okiem oszołomów, demagogów i internetowych trolli

 

 

Kolejny numer HR-a już w sieci. Jest, i to nie byle jaki. Zawartość merytoryczna i ilość myśli instruktorskiej jest całkiem poważna.

Od ponad pół roku kibicujemy Radzie Naczelnej ZHP, w staraniach o wzmocnienie świadomości ideowej instruktorów harcerskich oraz działanie metody. Pierwsza była Uchwała o kierunkach pracy z kadrą na lata 2016-2017. Krótka (więc łatwo przeczytać), ale bardzo konkretna i wskazująca na jeden z ważniejszych problemów ZHP -  największej polskiej organizacji skautowej. Po kierunkach pracy z kadrą, przyszedł czas na wzmocnienie oddziaływania formujących wychowawcę harcerskiego stopni instruktorskich. I bardzo dobrze. To jak najbardziej właściwy kierunek. Kolejnymi powinny być chyba zmiany w samej organizacji, bo jej dzisiejsza struktura jest po prostu zła, zbtt nawraca do "minionej epoki".

Bardzo ciekawym wątkiem jest sprawa budzacej duże kontrowersje matrycy kompetencji, i tu zapraszam do lektury artykułu Sikora, ale również, a może nawet przede wszystkim, tekstu druhny V-Przewodniczącej ZHP, hm. Joli Kreczmańskiej. Druhna Jola porusza kwestie związane z matrycą, ale dodatkową „wisieńką na torcie” jest umieszczenie matrycy tam, gdzie jej miejsce, czyli w zestawieniu ze stopniami instruktorskimi.

Pewną nowością, od tego numeru, będą pojawiające się częściej niż dotychczas, recenzje różnych książek. Harcerz Rzeczypospolitej czyta i to jest oczywiste, więc postaramy się polecać szczególnie wartościowe pozycje, które „wpadną nam w łapki”.

W zasadzie powinienem wymienić wszystkie artykuły, bo są naprawdę niezłe. Tym samym, dziękuję Autorom za podzielenie się swoimi przemyśleniami z innymi instruktorami harcerskimi. Ale czy przypadkiem nie jest to jednym z naszych obowiązków? W każdym razie, Redakcja HR-a poleca. Czytajmy bo warto.  



 

Nr HR-a:  I/2016


Social Sharing: Facebook Google Tweet This

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.